Rust: tijd voor een nieuw begin

Al een tijdje is het rustig op dit blog, gelukkig kan ik zeggen dat dat verleden tijd is, er komt weer leven in de brouwerij! Op het moment heb ik totale rust in mijn hoofd. Er zijn een aantal dingen waar ik op het moment mee bezig ben, maar gelukkig gaat het allemaal zoals het hoort: zonder dat er stress is.

Allereerst: afstuderen. Het ziet er naar uit dat eindelijk dé opdracht gevonden is die voor mij geknipt is! Donderdag ga ik op gesprek bij het bedrijf (heb al een voorstel gestuurd e.d.) en volgende week kan ik mijn voorstel naar school sturen en wachten op de GO of NO GO. Als dat allemaal lukt zal er begin 2014 een feestje zijn: afstuderen komt in zicht! Zou het niet geweldig zijn? Ben al helemaal klaar voor het volgende hoofdstuk.

Ook komt er helaas een einde aan mijn baan in de horeca, het restaurant is failliet en per september is het dus gedaan. Op zich is het wel fijn dat ik me voor de volle 100% op school kan richten, maar als ik merk dat er tijd over is zal ik gaan kijken of ik weer een baantje kan vinden, het geld moet toch op een manier binnen komen toch? (helaas kom ik niet meer in aanmerking voor studiefinanciering, en een uitkering is niet voor studenten. Het gaat erg moeilijk worden voor de komende generatie om te gaan studeren, met die slechte politieke beslissingen van de laatste paar jaar).

Daarnaast ben ik nog altijd bezig met de dingen waar ik van hou: mijn huisdieren (er woont hier inmiddels een hondje, en mijn ene vogeltje heeft een vriendinnetje gekregen! een grasparkietje. Ook is mijn gekke fret er natuurlijk nog steeds. Altijd gezellig hier!), mijn vriendje, een beetje bezig zijn in huis (ik ben nu op een punt beland dat er gewoon niks meer op te ruimen valt omdat alles héél geordend is hier.. afkickverschijnselen!), spelletjes doen en ik kan me weer wat gaan focussen op wat ik graag wil: lekker blijven schrijven!

Hopelijk kan ik na mijn studie een manier vinden om geld te verdienen (het liefste met een eigen bedrijfje) waardoor ik naar de universiteit kan. Daarna wil ik verhuizen naar een huisje met een tuin, om lekker van het leven te gaan genieten.

Fijne zondagavond gewenst, en probeer eens iets anders te doen dan voor de tv neer ploffen vanavond 😉 erg verademend! (wat dan? pak je breiwerkje weer eens op, poets je zilver, bel een oude vriend, begin nu eindelijk eens aan dat project dat al maanden op je staat te wachten… of ga gewoon net zoals mij lekker sushi eten!)

Om af te sluiten een foto van mijn lieve viervoeter, Mowgli
Snapshot_20130724_9

Leave a Reply

