Al die spullen

Al enige tijd ben ik bezig met opruimen, dat heb ik trouwens nooit erg gevonden: oude spullen, weg ermee! Toch heb ik nog steeds het idee dat ik te veel spullen heb.. omdat ik videospelletjes verzamel? Nee. Omdat ik veel dieren heb en daarvoor ook de nodige spullen nodig heb? Nee. Het zijn alle spullen die ik nauwelijks gebruik, dat deel wat in mijn hoofd zit, terwijl het bovenop mijn keukenkastjes staat, diep verborgen in mijn kast ligt of in mijn mini-plank boven mijn deur die ik gebruik als zoldertje. En dat terwijl ik regelmatig mijn spullen uitzoek en opruim.

Ondanks dat ik denk dat ik niet veel spullen heb (als ik mezelf vergelijk met vrienden/leeftijdsgenoten), ben ik ermee bezig. Zo ook Judith de Leeuw, een vrouw die een docu heeft gemaakt: ‘Overal spullen’, ze heeft AL haar spullen geteld en is op een zoektocht gegaan naar de reden waarom we zoveel spullen hebben en waarom we maar blijven kopen. Klik hier om naar de documentaire te gaan.

hoarders

Geen idee waarom ik zo geobsedeerd ben door opruimen, spulletjes en ruimte creëren.. Misschien moet ik er iets mee gaan doen? Zou ik mensen kunnen helpen? ‘Hoarders’ helpen om afstand te doen van spullen die in mijn ogen troep zijn, terwijl ze altijd wel een reden hebben om iets te houden. Er zit zelfs vaak een psychische reden achter dat ze zich zo krampachtig vast houden aan spullen. Ken je ‘hoarders’ nog niet? Bekijk hieronder het filmpje voor een kleine indruk:

Hebben jullie ook moeite met het weggooien (of weggeven natuurlijk!) van spullen? 

2 thoughts on “Al die spullen

  1. Insoon

    Tsja, dat ligt ‘n beetje aan wat voor een spullen het zijn en hoe ik eraan ben gekomen. Als ik het heb gekregen van een dierbaar persoon (ook al is een prul), dan bewaar ik het! Net als knutsels van m’n nichtjes en neefje.

    Reply
    1. veraw Post author

      Haha grappig dat iedereen daar anders mee is! Ik heb er echt geen problemen mee om iets weg te doen. Ik heb een doos met dingen die echt een emotionele waarde hebben (concertkaartjes, krantenknipsels, etc.) maar cadeautjes vind ik echt niet erg om weg te geven/gooien.

      Reply

Leave a Reply

