De leukste apps

In samenwerking met Beslist.nl – Eigenlijk kan bijna niemand tussen de 18 en 35 zonder tegenwoordig: een smartphone, mét internet zodat Facebook, Twitter en WhatsApp te allen tijde binnen handbereik zijn. Ook ik ben helemaal verslingerd aan mijn HTC one X, die ik na mijn HTC Desire gehaald heb. Sinds ik 3 jaar geleden mijn eerste smartphone aangeschaft heb, zijn er ook al veel leuke apps de revue gepasseerd. In dit artikel deel ik er een aantal.

Viber
Dit is een praktische app. Tegenwoordig heeft iedereen WhatsApp, een makkelijke en gratis manier om in contact te blijven met al je vrienden, familie en zakelijke partners. WhatsApp is over een tijdje niet meer gratis, hij gaat €0,89 per jaar kosten. Dit is natuurlijk niet veel, maar mensen willen graag alles gratis hebben. Daarom kan je nu alvast de opvolger van WhatsApp downloaden: Viber!

Little things forever
Wat ben ik toch verlaafd aan dit spelletje, het is simpel, leuk en je kan je er uren zoet mee houden! Het idee van little things is dat je een zoekplaatje krijgt, als je de spullen die je moet zoeken binnen een bepaalde tijd vind krijg je een puzzelstukje. Met genoeg puzzelstukje kan je een volgend ‘onderwerp’/level vrijspelen. Het leuke is dat je op den duur een beetje weet waar alles is, en je kan daardoor steeds sneller je doel behalen.

4 plaatjes 1 woord & iconmania
Twee spelletjes die hetzelfde doel hebben: vind de oplossing door middel van een plaatje (of 4 plaatjes). Een spel die waarschijnlijk de meesten wel kennen, maar toch wilde ik ze graag even noemen. Bij 4 plaatjes 1 woord heb je 193 levels (ja, ik heb hem uitgespeeld), bij iconmania weet ik niet precies, maar ik vind het zelf een beetje te veel worden met al die ‘raad spelletjes’.

Nog een aantal handige apps die het leven soms een stukje makkelijker kunnen maken zijn:
Shazam: ken je dat gevoel, dat je in een kroeg staat en je wilt heel graag weten hoe het nummer heet dat je hoort? Zet Shazam aan en binnen een aantal seconden weet je welk nummer en welke artiest het is!
Bankieren: De app van ING gebruik ik meer dan online bankieren op de laptop, het is zó makkelijk om je bankzaken te bekijken, om even wat geld over te schrijven of te kijken waarom je rekening opeens zo leeg is.
Easy battery saver: De meeste smartphones gaan binnen een dag leeg, dit is dé manier om wat langer te doen met je accu.

Tot zover mijn tips voor leuke en handige apps. Welke smartphone heb jij? En heb je nog tips qua apps? Laat het achter in een comment!

3 thoughts on “De leukste apps

  1. Insoon

    Wat een handige app van de opvolger van Whatsapp! En dat Little Things lijkt me ook leuk. Zelf heb ik een iPhone en gebruik vooral whatsapp, bankieren, Appie (AH) en het spelletje Candy Crush is ook zeer verslavend 😉 Verder vinden mijn nichtje & neefje het spel ‘Temple Run’ helemaal leuk.

    liefs Insoon

    Reply
  2. Emma

    ja viber! echt meer mensen moeten dat nemen want nu ben ik de enige en heb ik er nog niks aan!
    Heel leuk 😀
    ik ga je maar gelijk volgen haha!
    Liefs

    Reply

Leave a Reply

