Cloud Atlas

Afgelopen weekend ben ik weer eens naar de bioscoop geweest. Helaas heb ik mijn Pathé unlimited kaart op moeten zeggen (19 euro per maand is toch best veel voor een student die geen werk heeft), maar af en toe een filmpje pakken kan ik niet laten. Cloud Atlas was de film die ik al een tijdje wilde zien, iedereen vertelde dat het zo’n vage en moeilijke film was, en daar hou ik wel van!

Na 10 minuten kwam ik erachter dat ik het boek ooit gelezen had, daarom kon ik het goed volgen en sommige stukjes waren echt net als in mijn fantasie. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen het een moeilijke film vinden, maar ik ben dan ook erg goed met linkjes leggen tussen de verhalen en symboliek.

Waar gaat die film dan over? Tsja, lastig uit te leggen, maar ik ga een poging wagen: Er zijn heel veel verhaallijnen door elkaar, elk in een andere tijd. Al deze verhalen hebben een link met elkaar op de een of andere manier. Het is een erg filosofische film, maar ondanks dat toch duidelijk verfilmd. Wat ook leuk is, is dat dezelfde acteurs gebruikt worden voor de verschillende verhaallijnen.

Op IMDB krijgt deze film een 8/10, wat erg hoog is, aangezien de mensen die op IMDB op films stemmen altijd erg kritisch zijn. De omschrijving van de film op deze website:

“An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.”

Een echte aanrader in ieder geval!

4 thoughts on “Cloud Atlas

  1. Insoon

    Ik heb nog nooit van deze film gehoord. Is het wel makkelijk te volgen, ondanks dat alle verhaallijnen door elkaar heen lopen? Klinkt mij zelf ‘n beetje chaotisch in de oren 😉

    liefs Insoon

    Reply
    1. veraw Post author

      Nouja, mensen zeggen dat hij heel lastig te volgen is, maar ik vond het wel meevallen. Elk verhaal is zó verschillend dat je wel gelijk ziet over welk verhaal het gaat.

      Reply

Leave a Reply

