Tips voor bloggers

Al eerder schreef ik over punten van verbetering, waarin ik mijn eigen verbeteringspunten aangaf. Laatst kreeg ik een mailtje van een lezeres of ik wilde kijken naar de blogsite van een beginnende blogger, en of ik tips kon geven. Na wat logisch denkwerk vond ik het eigenlijk wel handig om er een blogpost over te maken.

Eerder gaf ik de volgende tips (voor mezelf, maar natuurlijk zijn ze ook bruikbaar voor anderen):

  •  Meer tekst
  •  Eigen foto’s
  •  Duidelijke website
  •  Reageren op blogs (deze is erg belangrijk)

Daar ben ik zelf mee aan de slag gegaan, en het pakt goed uit tot nu toe, erg fijn! Helaas heb ik nog niet de tijd voor mijn blog die ik er eigenlijk in wil steken, maar school gaat toch echt voor. Toch probeer ik er zo veel mogelijk aan te werken. Voor (beginnende) bloggers heb ik nog een aantal tips:

http://www.google.com.ph/imgres?start=378&num=10&hl=en&tbo=d&biw=1366&bih=705&tbm=isch&tbnid=OoQpWjsRyhLj3M:&imgrefurl=http://shoppingforuniquegiftideas.com/2009/08/bestpresentsgifts/unique-coolest-pillows-and-cushions-to-buy-for-strange-friends/&docid=lL
Netwerken

Het klinkt misschien heel dom, maar netwerken is zó belangrijk. Dit doe je dus ook door te reageren op blogs van anderen, maar het kan ook vele manieren. Laat een visitekaartje maken en deel deze uit op school of tijdens een bijeenkomst. Mail bedrijven zodat ze weten dat je bestaat. Mail je vrienden en familie. Gebruik Facebook en Twitter. Netwerken gaat zó veel verder dan alleen mensen in real-life ontmoeten.
— Zelf heb ik inmiddels een Twitter, Facebook en Bloglovin. Ik zou ook erg graag visitekaartjes laten maken, dus misschien is dat wel de volgende stap.

http://sodergreninspiration.blogg.se/
Zorg dat je opvalt

Niet alleen met de stukjes tekst, maar ook met je lay-out. Zorg ervoor dat je niet hetzelfde bent als de rest, want je bent toch ook speciaal? Laat dat zien in je website en mensen zullen je sneller onthouden.

http://foryouyouyou.tumblr.com/post/28312175821
Vraag om feedback

De meeste bloggers vinden het heel erg belangrijk dat de lezers en lezeressen terug blijven komen en dat er steeds meer lezers bij komen. Dit doe je door de interesses van deze mensen tegemoet te komen, en hoe kan je dat beter doen dan gewoon vragen wat ze wel en niet willen lezen of wat ze van je nieuwe lettertype vinden?

https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn
ABN

Iedereen maakt wel eens een foutje (ja, ik ook, regelmatig zelfs), maar zorg dat je je fouten minimaliseert. (NiEmant wiLd z0 i3tZ alz diT Lez3n tog?) Zo kom je professioneler over en zullen bezoekers terug willen komen.

Tot zo ver weer een aantal blogger tips.
Hebben jullie hier wat aan, of is dit niet meer dan logisch?

 

 

4 thoughts on “Tips voor bloggers

  1. Insoon

    Allemaal hele logische en bruikbare tips! Ik vind het zelf altijd fijner lezen als er plaatjes of foto’s in de blogjes staan, staat toch leuker dan een hele lap tekst en dat probeer ik zelf ook altijd te doen.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    Reply
  2. Debbie

    Goeie tips, dank je. Foutloos schrijven vind ik zelf erg belangrijk. Als ik zelf op een blog kom en in de eerste alinea al 3 fouten tegenkom, haak ik af. “Echt, het gebeurd!” (Zoiets dus :-))

    Reply
    1. veraw Post author

      Ja klopt, als er veel fouten in staan leest het ook niet lekker. Moet wel bekennen dat ik waarschijnlijk ook wel hier en daar een foutje maak, maar ik probeer het binnen de perken te houden. Dank je wel voor je reactie!

      Reply

Leave a Reply

