Mijn dierbaarste hobby

Mijn -letterlijk, haha- dierbaarste hobby zijn mijn dieren. Een lange tijd heb ik ratten gehad en een heleboel hamsters. Ik weet heel veel over de verzorging, het gedrag en eigenlijk alles wat bij het houden van een huisdier komt kijken (vraag maar raak ;)). Dit heb ik altijd interessant gevonden. Een paar maanden geleden zijn mijn laatste ratten overleden, en toen was het erg stil in hui, vooral omdat ik gewend was dat er een heleboel dieren om me heen waren.

Het doet me steeds weer pijn als een van mijn dieren overlijd, daarom heb ik besloten om even geen knaagdieren meer te nemen, ze gaan te snel dood. Op het moment heb ik 3 dieren. Ik heb al bijna 2 jaar een heel lief fretje, genaamd Robin Hood. Ook heb ik inmiddels een half jaartje een hamstertje, genaamd Dewey. Hij wordt helaas al oud, maar ik heb hem ook ‘tweedehands’ opgehaald bij iemand. En sinds een maandje heb ik nog een nieuwe bewoner: Timo de ‘Pyrrhura’ (dat is een parkietensoort).

Helaas heb ik van Dewey geen foto, maar mijn twee andere beestjes zal ik even voorstellen:

robin
Dit is Robin Hood. Het is een fretje dat 1 april alweer 4 jaar wordt! Hij is als pup gevonden en hij heeft heel lang in de opvang gewoond. Ze hebben hem daar geprobeerd te koppelen, maar ondanks dat fretten groepsdieren zijn is Robin niet lief naar soortgenootjes. Hij is 4x geadopteerd maar steeds terug gebracht. Maar bij mij blijft hij lekker de rest van zijn leventje wonen! Hij heeft mijn tuintje (van +- 2x3m²) tot zijn beschikking.

IMAG0785
En dit is Timo! Hij is 2 jaar en ik heb hem bij mensen vandaan die erg veel van vogels weten. Zoals je misschien een beetje kan zien heeft hij een erg grote kooi. In het nieuwe jaar wil ik gaan kijken of ik een popje kan vinden, ik denk dat hij dat wat gezelliger vindt. Dit gaat een hele zoektocht worden omdat er testen gedaan moeten worden om te kijken of het vogeltje gezond is, en het moet natuurlijk klikken. Tot die tijd geniet ik lekker van dit mooie vogeltje. Hij vind het erg gezellig om bij je te zitten.

Heb jij ook een hobby waar sommige mensen raar van opkijken?

8 thoughts on “Mijn dierbaarste hobby

    1. veraw Post author

      Een fret lijkt ook heel veel op een kat. Ze hebben bijna hetzelfde gebit 😉 Maar hij is minder lief dan hij er uit ziet hoor! (hij wil nog wel eens bijten, mij niet, maar anderen wel.. daarom hou ik hem altijd buiten als ik visite heb.. 😉 )

      Reply
  1. Insoon

    Ik heb ook altijd huisdieren gehad en zou niet meer zonder kunnen hoor!
    Wat ziet Timo er kleurrijk uit, mooi! En hopelijk kun je een lief vrouwtje voor hem vinden. En dan je fretje, schattig joh! Grappige naam heb je ‘m gegeven! Loopt hij altijd in een tuigje of ook wel los, bijv. in huis?

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    ps: mijn hobbies zijn fotografie, taarten/cupcakes maken en… lezen 😉

    Reply
    1. veraw Post author

      Haha wat leuk, en bedankt voor je reactie! Dat vrouwtje gaat wel lukken voor Timo 🙂 . Robin Hood heette al zo in de opvang en het past wel bij hem, hij heeft de tuin waar hij gewoon los loopt en soms mag hij los in huis lopen. Hij gaat alleen aan het tuigje als ik hem mee naar buiten neem 🙂

      Reply
  2. Liliane

    Haha, ‘dierbaarste’, what’s in a name 😉
    En dit is geen rare hobby toch? Ik ben ook gek op dieren.
    Superlieve diertjes trouwens! Ze zijn mooi 🙂

    Reply
    1. veraw Post author

      Nouja, ik werd wel eens raar aangekeken toen ik zei dat ik ratten en hamsters had (en veel, ook). Nu is het een stuk rustiger, maar een fret is ook niet echt een doorsnee huisdier, hihi 🙂 Achja, dieren blijven leuk!

      Reply

Leave a Reply

