‘Als ik later groot ben’ – kantoorruimte aan huis

Jullie kennen het wel, kleine kinderen die als ze later groot zijn prinses willen worden (guilty), een prins op het witte paard willen (quilty) en in Disneyland willen wonen (nog een keer quilty). Inmiddels ben ik wat realistischer gaan denken en heb ik andere dromen. Deze ga ik niet allemaal opschrijven, maar  een van deze dromen wil ik wel graag bespreken.

Nadat ik afgestudeerd ben (hopelijk deze zomer) wil ik namelijk beginnen als freelancer en daarna een eigen bedrijf opzetten. Hoe en wat weet ik nog niet precies, maar het gaat sowieso te maken hebben met schrijven en/of marketing.

Daarbij horen een aantal wensen, zoals een echt goede laptop kopen (ik heb op het moment een laptop van 5 jaar welke het nog redelijk doet en een schattig klein laptopje van Dell die ik nog maar 2 jaar heb). Ook zou ik graag een eigen kantoorruimte willen creëren, en nu kom ik dus eigenlijk pas bij de reden dat ik dit artikel schrijf.

Op deze website kwam ik hele schattige kantoortjes tegen voor in je achtertuin, de zogenaamde ‘office pods’, zó leuk! Je werkt niet helemaal thuis maar je kan je wel concentreren omdat je niet de afleiding hebt van alles wat er in huis gebeurd. Bij mij is dit bijvoorbeeld: mijn dieren, troep die ik eerst op wil ruimen voordat ik ga werken, de afwas, mijn spulletjes die op dat moment veel spannender zijn dat bijvoorbeeld het schrijven van een essay. Kijk mee en geef je mening over deze kleine kantoorruimtes aan huis:

kantoorruimte aan huis

kantoorruimte aan huis

kantoorruimte aan huis

kantoorruimte aan huis

Vooral die derde vind ik echt ontzettend mooi, lekker veel licht en compact. Er hangt alleen wel een prijskaartje aan (£14.950). Wat vinden jullie van dit soort werkruimtes?

7 thoughts on “‘Als ik later groot ben’ – kantoorruimte aan huis

  1. Corine

    het ziet er wel leuk uit, maar de gemiddelde nederlandse tuin is best klein, en dan staat er vaak al een schuurtje op. je moet zo’n kantoortje ook nog verwarmen 😉 zijn er in jouw omgeving geen kantoorruimtes te huur? je hebt hier oude bedrijfspanden, die ze hebben opgedeeld in allemaal kleine kantoortjes voor bijvoorbeeld startende ondernemers. (dat heeft de gemeente geregeld en ik vind het een superplan!) ik denk dat je dan goedkoper uit bent dan wanneer je een kantoorruimte in je tuin laat plaatsen. ik neem aan dat er nog kosten bijkomen voor het (op)bouwen, afwerken en plaatsen van de ruimte? dan moet er nog een aansluiting heen voor je verwarming … kortom, zo’n ruimte daar ben je niet zo snel klaar mee. al ben ik het er helemaal mee eens dat je thuis zooooo snel wordt afgeleid! ik ga daarom soms maar in de bieb zitten, dan ga ik tenminste niet tussendoor even de was of de afwas doen. soms heb je ook mensen (denk aan kunstenaars) die samen een pand huren, en dan ieder een kamer/ruimte gebruiken. dat zou je ook nog kunnen overwegen.

    Reply
    1. veraw Post author

      Bedankt voor je reactie! Je hebt in de randstad (ik woon in Rotterdam) inderdaad vaak geen tuin. Ik heb een klein tuintje waar ik al mijn zonlicht vandaan krijg dus het zou ook helemaal niet handig zijn 😉 Toch lijkt het me heerlijk om zo iets te hebben ooit in de toekomst (blijven dromen, haha). Als ik afgestudeerd ben zal ik in het begin inderdaad veel thuis zitten of in kroegjes of inderdaad de bieb, omdat ik geen beginkapitaal heb. Mijn droom is om gewoon thuis te kunnen werken, ben erg voorstander van het nieuwe werken (www.hnwdjz.nl) en hoop dan ook dat ik zo min mogelijk hoef te reizen als het niet nodig is (bij afspraken is dat natuurlijk een ander verhaal).

      Reply
  2. Sabrina

    Vet cool! Jammer dat ik geen tuin heb, haha. Lijkt me wel heel prettig werken, thuis, maar toch ook niet. Zo’n gevalletje van wel de lusten, niet de lasten 😛

    Reply

Leave a Reply

