Punten van verbetering: tips!

Elke blogger denkt hierover na. Hoe kan ik mijn website mooier en makkelijker maken? Hoe maak ik mijn berichten beter? Hoe zorg ik ervoor dat ik meer lezers en volgers krijg? Als beginnende blogger zijn dit punten waar ik veel over nadenk, ook wil ik verschillende dingen proberen om te kijken wat het beste werkt. Op het moment merk ik al dat ik een gemiddelde van 50 lezers per dag heb, en hoe lang ben ik nu bezig? Iets meer dan een maand denk ik! Best wel goed dus, maar graag zou ik wel verder willen groeien. Dus ik heb de volgende afspraken met mezelf gemaakt:

Meer tekst
Content is zó belangrijk tegenwoordig. Mijn stage gaat over online marketing, en ik leer dat je met foto’s eigenlijk helemaal niet zo ver komt. Natuurlijk is dit ook belangrijk. Ook blijf ik gewoon de rubrieken ‘thema maandag’ en ‘parodieën woensdag’ en ‘quotes’ doen, maar de rest van de posts moet meer om teksten en content gaan.

Eigen foto’s
Het is heel makkelijk om foto’s van andere websites te halen, dit doe ik ook graag en ik kan er uren mee bezig zijn om foto’s te zoeken. Ik wil alleen wel beter bij gaan houden wat de bronnen zijn (voor de lezer natuurlijk ook leuker!) en daarnaast wat meer eigen foto’s maken en posten. Die camera gaat vanaf dit weekend dus standaard mijn tas in!

Duidelijke website
Mijn website moet toegankelijk zijn, dit hoop ik te bereiken door een duidelijke lay-out en een duidelijke navigatie aan te brengen. Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik dat graag van jullie.

Reageren op blogs
Dit is altijd erg leuk! Blogs van andere mensen lezen, deze volgen op Bloglovin en af en toe een reactie geven. Ik probeer ook de minder bekende blogs te bekijken (deze zijn vaak het leukst) en een leuk bericht achter te laten als ik het zelf ook echt leuk vind. Voor elke blogger geldt: als je reageert op een ander, doe dat alleen als je het echt een leuke post vindt. Nare reacties snap ik nooit zo, daar vragen mensen niet om, en bloggen doe je omdat je het leuk vind, niet om vernederd te worden 😉

Feedback is uiteraard ook erg belangrijk, dus alle tips zijn welkom!

4 thoughts on “Punten van verbetering: tips!

  1. beautyblogangelique

    Erg leuk dat je dit zo tespraken brengt en inderdaad reageren op andere onbekende maar zeker ook bekende blogs zorgen voor views:-)

    Reply
  2. Sabrina

    Slim dat je zo bewust nadenkt over de inhoud van je blog! Ik merk dat mijn posts met een uitgebreide uitleg/tekst altijd erg goed worden gelezen. Doe ik bij andere blogs inderdaad ook. Tags en fotoverslagen sla ik over het algemeen over, omdat ik zoiets alleen leuk vind wanneer ik iemand goed “ken” of al langer volg.

    Reply
    1. veraw Post author

      Bedankt voor je reactie! Tags vind ik inderdaad ook niet zo leuk om te lezen, maar wel om te schrijven. Misschien moet ik hier inderdaad nog even mee wachten tot ik wat meer lezers heb.

      Reply

Leave a Reply

