Het nieuwe werken doe je zelf!

Mannen in roze badjassen.
Vera vdW 12 november 2012

‘S ochtends spring ik mijn bed uit zodra mijn wekker gaat, sta ik zingend onder de douche en als ik mezelf nog even lekker in mijn badjas genesteld heb drink ik een kop koffie bij een uitgebreid ontbijt. Een kwartier later trek ik met een lach op mijn gezicht de deur achter me dicht om naar mijn werk te gaan.

Nee inderdaad, dit kan niemand die vóór 8 uur de deur uit moet. Bovenstaande is natuurlijk alles behalve hoe mijn ochtenden ingedeeld zijn. Eerst kan ik mijn bed niet uitkomen, vervolgens verslaap ik me bijna en dan zit ik er nog tegenop te hikken dat het nog twee uur duurt voordat ik eindelijk op kantoor ben. Nog slaapdronken ga ik de deur uit en kom ik vaak tot de conclusie dat ik iets vergeten ben, waardoor ik terug moet. Eenmaal in de trein val ik weer in slaap.

Gelukkig is het tegenwoordig steeds normaler om je werktijden zelf in te delen, ook thuis werken is steeds aantrekkelijker: de baas hoeft minder ruimte te huren en jij bent goed voor het milieu en er staan geen files voor je eigen bureau. Het nieuwe werken is gestart met de campagne ‘tem de tijd’, en op de website kan je invullen hoeveel tijd je per week besteed aan bijvoorbeeld reizen. Ik vulde 15 uur in -dit was ook het maximum-, waarop ik de reactie kreeg  ‘zeg, reis jij niet een beetje veel?’ Ja, drie uur reizen per dag is veel. Nee, dat kan ik voorlopig nog niet veranderen. Het bedrijf waar ik stage loop is namelijk al redelijk modern met zelf werktijden invullen, maar niet voor stagiaires. Nog even geduld dus!

Om de week van het nieuwe werken te promoten zijn er door het land mannen in roze badjassen neergezet op stations, deze mannen staan er met de slogan ‘Kom uit de spits en tem de tijd’. Helaas heb ik geen man in roze badjas gespot, hierdoor zou ik waarschijnlijk wel veel wakkerder op mijn stage verschijnen ;).

Op www.hnwdjz.nl kan je zelf de tijd temmen!

Leave a Reply

