Lachmeditatie

Dat het super gezond is om te lachen hoef ik jullie waarschijnlijk niet te vertellen, maar ik wil wel graag delen wat ik laatst tegenkwam op het internet: Lachmeditatie! Het is de bedoeling dat je met een groep -bijvoorbeeld je collega’s- een tijd gaat lachen om helemaal niks. Lachen is aanstekelijk én grappig, dus de kans dat er mensen zijn die op den duur niet helemaal dubbel liggen van het gieren, is behoorlijk klein. Oorspronkelijk komt de lachmeditatie of ‘lachsessie’ uit India. Zo’n sessie is verdeeld in drie delen: De warming up, het lachen en uiteindelijk een stilte om na te denken hoe gelukkig je werd door de sessie.

Op Youtube kwam ik een filmpje tegen van het wereldrecord lachen, in delft! Er deden 400 mensen mee. En ik moet toegeven, wat een aanstekelijke lach:

Helaas is het nog niet zo bekend in Nederland, erg jammer! Ik hoop dat het verder van de grond komt. Misschien iets voor mij, zo’n workshop geven? 😉

Leave a Reply

