Zelf wasverzachter maken

Een tijd geleden heb ik gepost dat je zelf wasmiddel kan maken, ook heb ik toen beloofd om een update te doen over zelf wasverzachter maken. Inmiddels heb ik de wasmiddel al goed in gebruik en het is zó fijn om niet op te hoeven letten dat je niet te veel in je wasmachine gooit (dat doe ik namelijk nog al snel, en met dat dure spul is dat ontzettend zonde!). Mijn was is echt heel erg fris en schoon, dus ik kan wel concluderen dat zelfgemaakte wasmiddel een succes is!

Dit keer dus een tutorial over zelf wasverzachter maken. Het is simpel en wederom een stuk goedkoper dan wanneer je bijvoorbeeld Robijn koopt. De volgende ingrediënten heb je nodig:

– 1/3 water
– 1/3 schoonmaakazijn
– 1/3 conditioner

Het klinkt vies, schoonmaakazijn in je wasverzachter, maar het is een goede ontsmetter en door de conditioner blijft je kleding soepel en ruik je eigenlijk bijna niks meer van de azijn. Doe van elk ingrediënt evenveel in een fles, even schudden, en klaar!

Het middelste flesje op de foto is mijn wasverzachter. Ik heb hiervoor een blauwkleurige (van Herbal Essences geloof ik) conditioner voor gebruikt.

7 thoughts on “Zelf wasverzachter maken

  1. Emmy

    neem aan dat je elk hairconditioner kunt gebruiken , ook huismerken, als het maar lekker ruikt, of eventueel als er weer eens iets 2 voor de prijs van 1 is, komt tegenwoordig ook vaker voor, net of de fabrikant van zijn producten af wil, zelf koop ik omdat ik dicht bij duitsland woon, daar mijn verzorgings en reinigingsmiddelen , scheelt heel veel vaak.

    Reply
  2. Peggy

    Ik heb de wasverzachter gemaakt en heb hem nu al een paar keer gebruikt. Ik doe er wel nog een paar druppels etherische olie bij en hij ruikt super en ik was direkt onder de indruk dat mijn wasgoed heel zacht was. Ik ben overtuigd en koop nooit geen wasverzachter meer. Vind het nog een leuke bezigheid ook, bedankt voor de tip

    Reply

Leave a Reply

