Motivatie: Nick Vujicic

Als ik aan motivatie denk om verder te gaan met wat ik doe (school, werk, stage, noem het maar op) denk ik vaak aan Nick Vujicic. Deze man heeft geen armen én geen benen, slechts een misvormde voet. Hij houdt van zwemmen, reizen en flauwe grappen en hij is denk ik de meest motiverende persoon die ik ooit op Youtube gezien heb. Hij laat zien dat je niet verdrietig moet zijn, dat je niet op moet geven en als je valt net zo vaak moet proberen op te staan tot het lukt. Deze man is een held, als ik het mag zeggen, dat is de reden waarom ik dit graag met jullie wil delen. De video is een klein deel van zijn hele show, die ook helemaal op Youtube staat. (tip, tip, tip!)

Wat ik ook ontzettend leuk vind aan dit filmpje is dat hij op een middelbare school zijn praatje houdt. Vaak zijn het jongens en meisjes tussen de 12 en 16 jaar die niet goed in hun vel zitten, en die steeds vaker depressief worden. Mensen zoals Nick laten pubers zien dat ze gewoon door moeten gaan. Maar er staan -zag ik- ook reacties van drugsverslaafden die dankzij hem weer op het goede pad gekomen zijn. Een beetje ‘cheezy’ allemaal, dat wil ik ook wel erkennen en natuurlijk heeft niemand dit soort advies nodig om verder te komen. Maar het kan wel een inspiratiebron zijn.

Leave a Reply

