SEO: een korte uitleg

Voor iedereen die zich afvraagt waar ik de tijd vandaan haal om iedere dag weer een update te doen: ik zit de hele dag achter een computer, dus dat is makkelijk te combineren met mijn werk! Op het moment loop ik stage bij een SEO bedrijf in Amsterdam (iedere dag 3 uur reizen, pfoe!). Ik ga jullie héél kort en beknopt uitleggen wat SEO is.

SEO: een korte uitleg
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: hoe kom ik bovenaan te staan in Google’s organische (dus: niet betaalde) zoekresultaten? Google heeft hiervoor veel regels bedacht en als je de verkeerde manier gebruikt om jezelf naar boven te werken kan je zonder pardon uit de zoekresultaten gehaald worden, dit noemen ze black hat SEO. SEO bestaat uit on-page (wat kan ik veranderen op mijn website?) en off-page (het link builden). Wat belangrijk is, is dat de bezoeker vindt wat hij of zij zoekt, dus geef de goede informatie door! Dit betekent dat je niet moet gaan link builden met het woord ‘damesschoenen’ als je eigenlijk alleen kinderschoenen verkoopt bijvoorbeeld. Wat je ook doet; ga voorzichtig te werk en probeer altijd rekening te houden met de wensen van Google.

 

Dit was een héél erg beknopte uitleg, maar anders zou het echt een boekwerk worden helaas. Als iemand vragen heeft: mail me gerust!

Leave a Reply

